Oferim asistență clienților cu privire la întreaga gamă de aspecte care țin de dreptul societar, inclusiv consultanță referitoare la structurarea și restructurarea afacerii, precum și în toate etapele în cadrul tranzacțiilor de fuziuni și achiziții.
- Redactarea documentelor referitoare la constituirea oricărui tip de societate
- Înregistrarea societăților comerciale, a organizațiilor non-guvernamentale și a altor entități
- Cesiune de acțiuni, majorare și reducere de capital social
- Fuziune, divizare, dizolvare și lichidare voluntară, faliment
- Conformitate și guvernanță corporativă
- Transferuri de întreprindere, asocieri în participațiune, restructurare corporativă și reorganizare
- Contracte de management, acorduri ale acționarilor/asociaților, memorandumuri de înțelegere, coduri de etică
- Pregătirea caietelor de sarcini, a dosarelor de prezentare, a ofertelor și a altor documente conexe
- Asistență pe parcursul procedurilor de licitație și/sau a negocierilor directe
- Activități specifice de “due diligence”
- Redactarea și negocierea documentației aferente tranzacției
Activitatea noastră în domeniul Drept societar /M&A (fuziuni și achiziții) include asistență pentru:
- O companie locală care efectuează evaluări tehnice în domeniul construcțiilor în legătură cu transferul de activitate de la o companie multinațională. Transferul de activitate a inclus transferul salariaților și al bunurilor afectate activității transferate, precum și transferul contractelor în derulare. Am asistat clientul în toate fazele tranzacției, am redactat toată documentația aferentă transferului și am acordat de asemenea asistență în legătură cu aspecte post-achiziție.
- O companie internațională care prestează servicii profesionale de inginerie în legătură cu procedura de reorganizare, transferul de întreprindere și restructurarea afacerii.
- O companie multinațională care furnizează servicii de dezvoltare și integrare software în legătură cu cerințe de guvernanță corporativă în diferite tipuri de societăți.
- Un ONG internațional activ la nivel mondial în legătură cu implementarea unor noi reguli de guvernanță corporativă, asistență în adunările generale ale fondatorilor, redactarea tuturor documentelor necesare și asistență în fața autorităților competente pentru înregistrarea și implementarea modificărilor corporative. Asistență în legătură cu preluarea activității unui alt ONG care furnizează servicii de sprijin social și educațional pentru copii.
- O companie multinațională de servicii profesionale în legătură cu diverse aspecte privind răspunderea organelor de conducere societare.
- O companie multinațională de marketing în legătură cu diverse aspecte de drept societar, inclusiv modificarea documentelor corporative și efectuarea înregistrărilor aferente.
- Una dintre companiile de top în domeniul tratării apei în legătură cu structura societară și modificări ale acționariatului.
- Un producător global de culori, arome și parfumuri în legătură cu închiderea reprezentanței locale.
- Un nou jucător pe piata de reciclare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice în legătură cu diverse aspecte de drept societar apărute în activitatea curentă, inclusiv modificarea documentelor corporative și efectuarea înregistrărilor.
- Un furnizor de servicii farmaceutice integrate care deservește peste 4.000 de farmacii și sute de spitale publice și private în legătură cu aspecte corporative complexe referitoare la exercitarea opțiunii de cumparare a acțiunilor vândute unui terț cumpărător și pentru implementarea modificărilor intervenite în structura acționariatului; redactarea tuturor documentelor necesare pentru implementarea tranzacției.
- Un furnizor de soluții auto și management al fluxului de lucru în legătură cu schimbări în organele de conducere și extinderea activității la o nouă locație.
- Un ONG din domeniul educației universitare în legătură cu restructurarea activității și implementarea unor noi reguli corporative, asistență în legătură cu organizarea adunărilor generale ale fondatorilor, actualizarea structurii fondatorilor, schimbarea organelor de conducere, a numelui, a scopului și a activităților aferente, actualizarea statutului, redactarea tuturor documentelor necesare și asistență în fața autorităților competente pentru înregistrarea și implementarea schimbărilor corporative.
- Un jucător local specializat în acordarea de sprijin întreprinderilor mici și mijlocii care doresc să-și extindă sau să-și dezvolte afacerea în România în legătură cu înființarea unui ONG având ca obiect principal sprijinirea și dezvoltarea educației agricole și adaptarea acesteia la noile tendințe la nivel național și european. Redactarea documentației necesare și asistență în fața autorităților competente cu privire la înregistrarea ONG-ului.
- Un ONG internațional activ în 70 de țări având ca misiune eradicarea locuințelor precare și ajutarea comunităților vulnerabile să depășească lipsa cronică de locuințe decente și la prețuri accesibile în legătură cu fuziunea cu o filială locală, asistență cu privire la adunările generale ale membrilor și redactarea/revizuirea documentelor aferente.
- Un jucător local care furnizează servicii de arhitectură, inginerie și consultanță tehnică în domeniul managementului apelor uzate în legătură cu reorganizarea și închiderea activității, inclusiv asistență cu privire la încetarea principalelor contracte în derulare, redactarea tuturor documentelor necesare și reprezentare în fața Registrului Comerțului.
- Un grup local de companii cu privire la închiderea activității, dizolvarea voluntară și lichidarea; redactarea tuturor documentelor corporative necesare și reprezentare în fața Registrului Comerțului în vederea radierii.
Testimoniale
Un client apreciază societatea Plăcintescu Riti & Asociații pentru „cunoștințe și receptivitate” și remarcă faptul că „Echipa de dreptul muncii răspunde de fiecare dată când avem nevoie și oferă întotdeauna sfaturi clare și prompte”. (Chambers Europe, 2022)
„O firmă foarte serioasă și profesionistă care oferă servicii legale la nivelul firmelor de top, iar raportul calitate/preț este excelent. Avem o relație apropiată cu avocații noștri, ceea ce este benefic pentru afacerea noastră. Ana-Maria Plăcintescu și Bogdan Riti sunt totdeauna disponibili când avem nevoie de ei și serviciile lor sunt la cele mai înalte standarde.” (Legal 500, 2020)
„Sunt întotdeauna la obiect, sunt la zi cu toate schimbările legislative și răspund întotdeauna foarte prompt la orice solicitare. Toți membrii echipei sunt de ajutor, foarte bine informați și întotdeauna la cele mai înalte standarde.” (Legal 500, 2020)
“Știu că ne putem baza întotdeauna pe ajutorul lor; răspunsul lor este prompt și cuprinzător.” (Chambers Europe, 2020)
Clienții descriu practica de dreptul muncii ca fiind “flexibilă” și apreciază avocații pentru “argumentele solide când își prezintă opiniile”